У кожного народу стільки неба над головою - скільки землі під ногами!

Міжнародна

асоціація україністів

 

 mau-nau@ukr.net

написати листа

 

International association
 of Ukrainian studies

Головна Новини Про МАУ Конгреси МАУ Національні асоціації україністів

Україністика у світі Конференції Родом з України Контакти

 

 

КАСCАНДР (МУРОН Адольф)

 (24.01 1901, Харків – 19.06 1968, Париж)

 Живописець, театральний художник, плакатист (Франція)

 Навчався у паризькій Школі красних мистецтв, Академії Julian.

 Художник – учасник І-ї Світової війни. Повернувшись додому, він пережив складний період життєвих та творчих пошуків. Навчаючись живопису, працював у типографіях. 1922 з'являється його псевдонім "Кассандр". 1923 значна за розміром композиція "Le Bucheron" приносить йому успіх і вигідні контракти.

 У цей період художник багато роздумує на тему "мистецтво й глядач". Плакат бачиться йому чи не єдиним способом тісного зв'язку митця й суспільства.

 Ці роздуми знаходять своє відображення у втіленні у творах ідей простору та руху й швидкості. Його плакати стають динамічними й експресивними. Кассандр створює плакати для транспорту, зокрема залізниць.

 1930 року як відомого митця Кассандра приймають до Спілки сучасних художників Франції. Він стає професором графічної реклами в Школі декоративного мистецтва, а потім у Школі графічного мистецтва.

 На початку 30-х років минулого століття митець, одержавши вигідні контракти, працював у США, де створив серію плакатів для автомобільної фірми "Форд".

 1939 повернувся в Париж, де упродовж трьох десятиліть створив серію робіт для балетних та театральних спектаклів (Гранд-Опера, Театр на Єлисейських полях, Франс-комеді).

 1950 року відзначалось 25-річчя творчості Кассандра (у паризькому Музеї декоративного мистецтва).

 Касандр – один із засновників Союзу графіків Франції.

 Вважається, що Кассандр зробив надзвичайний вплив на розвиток плакатного мистецтва першої половини ХХ століття. Роботи майстра привертають до себе увагу, асоціюються з ідеями прогресу та технічних змін. Митець використовував засіб кінокадрів, надаючи зображенню динаміки, руху... "Живопис – не самоціль, а плакат – всього лише засіб зв'язку між комерсантом та публікою, щось ніби як телеграф. Плакат грає роль телеграфіста: послання не йдуть від нього безпосередньо, він лише передає їх; ніхто не запитує його думку, від нього вимагають лише встановити ясний, міцний і чіткий зв'язок", – вважав художник.

 В останні роки життя митець переживав творчий спад, що й привело його до самогубства.

 

 
Besucherzahler plentyoffish
счетчик посещений

Головна Новини Про МАУ Конгреси МАУ Національні асоціації україністів

Україністика у світі Конференції Родом з України Контакти